Wednesday, March 3, 2010

FoodMagic.

Hari ini saya makan Kashmiri Naan untuk lunch,

a) kerana saya ingin 'mencuba somethin new'.
b) kerana Kashmiri Naan sounds "glam" bukan?

dan setelah saya menunggu dgn anxious nya. order saya sampai terakhir sekali.
selepas...
i) gobi manchurian (cauliflower goreng tepung kuah cili, sounds odd tapi sedap. sungguh.)
ii) grilled fish (tapi cumalah ikan goreng dgn hiasan bawang merah dipotong mayang.hampeh.)
iii)chili chicken with gravy.
iv)tandoori chicken-half portion
v)cheese naan dan;
vi) drums of heaven (oh, nama makanan ini memang gah. don't scratch your head though, ia hanyalah 'chicken drumstick' sahaja. Nama lain: chicken lollipop)

semasa kashmiri naan dihantar, first impression saya:

ohh. seperti sedap, ada naan with ubi kentang yang dipotong halus halus, and what's that??- ohhh. olives!

"buddy, sukalah tu, sbb ada olives" <----sya kata.

appearance sahaja, pass.

ok kemudian masa makan.

Omaigod!!

'ubi kentang' adalah sebenarnya buah apple yg sudah dihiris halus-halus, exposed to air, oxidized, turns yellow, maka nampak seperti kentang goreng wth.

dan 'olives' saya adalah grapes! huh magic sungguh.

oh, and on top of that. pernah makan naan dan semua itu, ditambah dgn telur a la scramble dan gula?

Yes. sungguh adventure taste palate saya pada hari ini.


Sekian.



4 comments:

Al-Dzulfiqar said...

haha..there's a magic in every food at food magic...illusion...lol

analhuda said...

hahaha..sgt klaka la buddy..

pensukebulan said...

hahahahhaa.silap gile

ladycapulet said...

haha buddy comel!